Veckorna som gått.

Allmänt

De senaste två veckorna har varit ett par riktiga drömveckor.
Jag har nämligen haft förmånen att träffa en hel drös av de människor jag tycker väldigt mycket om.

Först fick jag ju tillbringa sex härliga dagar i Spanien tillsammans med mami & papi.

När jag sen kom hem fick jag äta middag hemma hos Pamela på torsdagskvällen och på fredagskvällen fick jag rå om Emil över en bit mat och lite surdegsbak.

Förra lördagen blev det en efterlängtad heldag med Zofie, med gästspel av både Pia & Petter under dagen och Petra senare under kvällen.

Löjromslunch här hemma innan vi tillbringade några härliga timmar på mysiga Portal.
Eftermiddagen avslutades på Nombre innan det var dags att vända hem för en lugn kväll i soffan med Petra.

Söndagen var lugn och stilla och avslutades med en god pasta och sällskap vid bordet av Emil.

Två semlor från NK slank även ner under denna toppenhelg innan den var över.

Höstlovsveckan startade med en som alltid trevlig frukost på Wilmer med Mona.

En utmärkt start på en bra vecka.

På måndagskvällen fick jag finbesök av tre hjärtan. Victor, Sara & Emil kom för att äta min smarriga svamprisotto.
Mysigt och gott.

På tisdagen fick jag äntligen äta lunch med min vän Matte, han har varit iväg på en av sina långa och många fiskeresor. Vi sågs på Melanders och hade som alltid massor att avhandla medans vi åt av den goda lunchen.

När klockan sedan slog sex var jag inbjuden på middag av Pia på GrusGrus tillsammans med Helen.
Goda smårätter, gott vin och ypperligt sällskap.
Tack snälla Pia för en tisdag att lägga på minnet.

Onsdag och lillördag, då fick jag både gofika med Emil och hans kompis Carro under dagen och på kvällen var jag utbjuden till mysiga Äppelviken och middag med Klara.
Som alltid när vi ses går tiden för fort.

Torsdag och första november.
Äntligen var dagen här som jag längtat efter. Bohemian Rhapsody på Capitol med Victor & Emil.
Håll i hatten vilken bra film.

Vi var helt tagna alla tre av berättelsen och såklart musiken.
Efter bion åt vi middag på Sthlm Tapas.
Gott som alltid och extra härligt med mina killar som sällskap.

Så var det plötsligt fredag och just den här fredagen bjöds det först på tidigt gofika på Zofies kontor med min söta guddotter Molly som dagen till ära följt med mamma till jobbet.
Hur mysigt kan en fredag starta?!

Till middag bjöds det på fredagstacos här hemma.
Titti, Marie & Janina kom med fina blommor, goda viner och ett härligt sällskap runt mitt matbord.

En mysig avslutning på arbetsveckan.

Efter en vecka med vintertid så vaknar jag fortfarande tidigare än normalt, så även igår när det var lördag.

Klockan nio hämtade jag upp Titti i Nacka Strand med hennes bil som hon parkerat hos mig över natten.

Vi åkte tillbaka in till stan och stannade på Ritorno för att Titti skulle köpa gofika till sin biltur söderut tillsammans med sin syster för att besöka familjegraven.

Bagarna på Ritorno är i full gång att provbaka saffransbullar och lussekatter inför den stundande advent och juletid.

Vi kunde såklart inte låta bli att äta och ge vårt omdöme.
Det var absolut supersmarrigt och helt plötsligt längtar jag efter december.

Resten av gårdagen tillbringade jag med Ann.
Vi hängde på låset, tackochlov, till Nationalmuseum och fick gå in bland de absolut första när dörrarna öppnades.
Kön bakom oss tog aldrig slut.
När vi kom ut, många timmar senare, ringlade den fortfarande lång.

Det var så fint där inne och så mycket att se på. Väl värt ett besök, dessutom är det gratis entré.

Efter besöket på Nationalmuseum promenerade vi till Mood där Ann bjöd på en god lunch följt av lite fönstershopping på vår väg mot Odenplan.

Kvällen tillbringades hemma, iklädd myskläder och ätandes resterna av fredagens tacos.
Några avsnitt Blue Bloods och kvällen var fulländad.

Idag är det söndag och vilodag. Vädret är fint så jag tänker börja dagen med att promenera och lyssna på min ljudbok.